تورهای سفرنویس

tour-image

عضویت در سفرنویس

register-image
register-image

تور جشن آذرگان در اردکان

برگزاری جشن آذرگان (پاسداشت و نکوداشت روشنایی، نور و آتش) در محله زرتشتی نشین شریف‌آباد اردکان و بازدید از سه زیارتگاه‌ ویژه زرتشتیان؛ پیرسبز چَک‌چَک ، پیر هِریشت و پارس بانو و بازدید از کاروانسرای خرانق (ثبت شده در فهرست میراث جهانی یونسکو) ارگ تاریخی خرانق، هم‌نشینی با مقنیان و بازدید از قنات زنده و پرسه در بافت‌های تاریخی شهرهای اردکان، عقدا و خرانق و کویرنوردی در کویر ریگ زرین ، به همراه تجربه حضور در آتشکده زرتشتیان و برگزاری جشن آذرگان و حضور در کارگاه‌های عصاری و تولید ارده و باغ‌های اناری کویر و …

این برنامه با حضور راهنمای تخصصی جامعه زرتشتیان و راهنما و کارشناسان محلی برگزار می شود.

زمان شروع؛ شام‌گاه سه‌شنبه 30 آبان زمان پایان؛ غروب جمعه 3 آذر (3 شب و سه روز)
ظرفیت : 24 نفر (اولویت با دوستانی است که زودتر ثبت نام می کنند)
ظرفیت تکمیل شد.

در حال حاضر، ظرفیت این برنامه تکمیل شده است (اما به زودی تکرار خواهد شد) برای قرار گرفتن در لیست انتظار پیامکی با عنوان؛ رزرو آذرگان به همراه نام و نام خانوادگی خود به شماره ۰۹۳۵۲۴۳۵۵۶۴ ارسال (یا واتسپ) کنید. جهت عضویت در تارنمای سفرنویس و آگاهی از برنامه های آتی قسمت عضویت را تکمیل کنید.

تور جشن آذرگان در اردکان
تور جشن آذرگان در اردکان

شرح برنامه جشن آذرگان

در آذر روز از آذرماه که آذرگان خوانده می شود و جشن باستانی ایرانیان (در پاسداشت روشنایی، نور و آتش است)؛ سفری خواهیم داشت به اردکان.

سرزمین کویری که قرنها آتش مقدس را در خود جای داده و گردش باد را در بادگیرهای سربه‌فلک کشیده‌اش نظاره می‌کنیم و خاک را در معماری خشت و گلی بافتها و بناهای تاریخی‌اش لمس می‌کنیم و پا به پای آب روان، در زیرِ زمین و در قنات قدم خواهیم زد.

سری به آتشکده تاریخی شریف آباد می زنیم و پرسه‌زنان در کوچه‌های آن در کنار مقنیان و زردشتیان ساکنش اوقات را سپری می‌کنیم. بعد از تجربه لمسِ آب، در تو در توی قنات زنده و آبدار، به ریگزار زرین و کویر خواهیم رفت و در بی‌کران کویر لختی درنگ می کنیم. گشت و گذار در کوچه باغهای زیبای انار در پائیز برگ ریز عقدا را خواهیم دید و سری به عصاری و کارگاههای تولید ارده و حلواارده که سوغات ناب اردکان هستند خواهیم زد.

زیارتگاه ویژه زرتشتیان؛ پیرسبز چَک‌چَک
زیارتگاه ویژه زرتشتیان؛ پیرسبز چَک‌چَک
کاروانسرای خرانق (ثبت شده در فهرست میراث جهانی یونسکو)
کاروانسرای خرانق (ثبت شده در فهرست میراث جهانی یونسکو)
کویر ریگ زرین اردکان
کویر ریگ زرین اردکان
بافت تاریخی عقدا
بافت تاریخی عقدا
تجربه حضور در باغ اناری کویر
تجربه حضور در باغ اناری کویر
زیارتگاه پارس بانو
زیارتگاه پارس بانو

خدمات برگزاری؛ تیم سرپرستی و راهنمای گردشگری محلی، حضور و همراهی راهنمای تخصصی زرتشتی در کل زمان اجرای تور، اتوبوس VIP رفت و برگشت، پرداخت تمامی ورودی ها ، 3 وعده نهار و 3 وعده شام به میزبانی سفرنویس (فول برد) ، اقامت در بومگردی منتخب شهر اردکان (کف خواب) ، بیمه همسفران و …
هزینه برنامه : 5 میلیون و 250 هزار تومان‌ . با پرداخت دو میلیون می توانید این تور را برای خود رزرو کنید.
جهت احترام به سایر علاقه مندان، در صورت آگاهی و قبولِ شرایط انصراف از تور و مرامنامه سفرنویس پس از واریز وجه به شماره کارت زیر، نسبت به تکمیل فرم ثبت نام اقدام فرمائید.

۶۲۲۱-۰۶۱۲-۰۴۲۴-۵۷۸۳ شهریار شهریاری

تور جشن آبانگان در ایران برای اولین بار توسط سفرنویس برگزار می شود و ©️ مالکیت معنوی این محتوا و تور نوشته شده ، متعلق به سفرنویس است. صاحبان و خالقان عکسها به ترتیب انتشار؛ حسین حائری اردکانی (بافت اردکان) ، امیر امیری (زیارتگاه چک چک)، امیر شریعتی (بافت عقدا) ، علی خردپیشه (باغ انار)

021-96021536☎️ (ساعت پاسخگویی تلفن 7 صبح الی 15)

اینجا را با دوستان خود به اشتراک بزارید

همسفران

با ما همسفر باشید

XHTML: امکان استفاده از این کدها وجود دارد: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>