تورهای سفرنویس

tour-image

عضویت در سفرنویس

register-image
register-image

جشن آیین‌های پهلوانی و زورخانه‌ای

آیین‌های زورخانه (پهلوانی) در جشن گرامی‌داشت میلاد امام علی (ع) هم‌زمان با مراسم گشایش نخستین جشنواره تخصصی و ملی دوخت‌های سنتی در موزه ملک برگزار می شود.
گروهی از فعالان زورخانه‌ای به مناسبت آیین گرامی‌داشت میلاد امام علی علیه‌السلام در کتابخانه و موزه ملی ملک گرد هم می‌آیند تا با اجرای آیین‌ها پهلوانی، یاد مولای متقیان را گرامی بدارند. منقبت‌خوانی، از دیگر برنامه‌های این آیین به شمار می‌آید. دوستداران فرهنگ و هنر ایرانی- اسلامی با حضور در این مراسم می‌توانند به تماشای گوشه‌هایی جذاب از فرهنگ دیرینه ایران و اسلام بنشینند.

زمان؛  روز دوشنبه 21 فروردین 1396 خورشیدی ساعت 15
مکان؛ میدان امام خمینی، سردر میدان مشق، خیابان ملل متحد، موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک
ورود برای عموم آزاد و رایگان است

برگزاری آیین های زورخانه در موزه ملک
برگزاری آیین های زورخانه ای و پهلوانی در موزه ملک

نخستین جشنواره تخصصی و ملی دوخت‌های سنتی از 21 تا 30 فروردین 1396 در کتابخانه و موزه ملی ملک گشایش می‌یابد. این جشنواره در دو بخش معاصر و تاریخی در قالب رشته‌های «سوزن‌دوزی، قلاب‌دوزی و پوشاک محلی» برگزار خواهد شد. نمایشگاهی جذاب نیز از آثار شرکت داده‌شده در این جشنواره به همراه کارگاه‌های گوناگون در این حوزه در کتابخانه و موزه ملی ملک تشکیل خواهد شد. نماهایی جذاب از هنرآفرینی هنرمندان ایرانی در زمینه دوخت‌های سنتی در رشته‌ها و شاخه‌های ده‌یک‌دوزی، ابریشم‌دوزی، مرصع‌دوزی (زیورآلات)، نقده‌دوزی، قلاب‌دوزی اصفهان، قلاب‌دوزی رشت، گلابتون‌دوزی مشهد، قلاب‌دوزی و شبکه‌دوزی اصفهان، رشتی‌دوزی و بلوچ‌دوزی در این نمایشگاه ارایه خواهد می‌شود.

1445443445_telegram کانال خبری تارنمای سفرنویس
کانال اعلام تورهای سفرنویس

 

اینجا را با دوستان خود به اشتراک بزارید

همسفران

با ما همسفر باشید

XHTML: امکان استفاده از این کدها وجود دارد: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>