تورهای سفرنویس

tour-image

عضویت در سفرنویس

register-image
register-image

تور نوروز در ازبکستان

در نوروز 1402 همسفر شما خواهیم بود تا در سرزمین ازبکستان (سرزمین مادری زبان فارسی) از شهرهای تاش‌کند، سمرقند، بخارا و خیوه با حضور راهنمایان و کارشناسان منتخب سفرنویس، تجربه ای متفاوت را برای شما رقم بزنیم …
آغاز سفر: 28 اسفند 1401 پایان سفر: 6 فروردین ماه 1402 (7 شب و 8 روز)
ظرفیت : 21 نفر (اولویت با دوستانی است که زودتر ثبت نام می کنند)
¤با حضور پویان مقدم، روایتگر داستانهای راه ابریشم به عنوان کارشناس تخصصی برنامه

تور نوروز در ازبکستان
تور نوروز در ازبکستان، گورستان سلطنتی سمرقند شاه زنده

خدمات برگزاری؛
¤تیم سرپرستی و راهنمای گردشگری فارسی زبان
¤هتلهای 4 ستاره در شهرهای تاش‌کند، سمرقند، بخارا و خیوه به همراه صبحانه
¤حمل و نقل های زمینی و هوایی در ازبکستان شامل هواپیمای اورگنج به تاشکند و اتوبوس توریستی در اختیار در کل سفر
¤دریافت و پرداخت هزینه ویزای انفرادی و توریستی ازبکستان
¤بیمه مسافرتی سامان تا سقف ۵۰،۰۰۰ یورو
¤حضور کارشناس تخصصی در حوزه ازبکستان و راه ابریشم
¤پرداخت ورودی ها و …

تور نوروز در ازبکستان
تور نوروز در ازبکستان (خیوه)

هزینه برگزاری: 1100 دلار + بلیط رفت و برگشت (حدود 21 میلیون تومان) + 50 دلار ویزا
مهلت ثبت نام؛ 26 بهمن ماه 1401
نحوه پرداخت؛ 500 دلار پیش پرداخت ، مابقی یک روز قبل از شروع سفر

تقویم و برنامه سفر

روز اول یکشنبه 28 اسفند (19 مارچ) پرواز از تهران به تاشکند

پرواز از تهران به تاشکند (مستقیم) با هواپیمایی زاگرس حدود 09:20 بامداد است که حدود ساعت 13:30 بعد از ظهر تاشکند خواهیم بود و بلافاصله بعد از فرود با اتوبوس به سمت سمرقند حرکت میکنیم و 8 شب در سمرقند خواهیم بود.

روز دوم 29 اسفند (20 مارچ )  گردش در سمرقند چوقند:

بعد از صبحانه بازدید از سمرقند شروع میشود. موزه افراسیاب، آرامگاه شاه زنده، مسجد بی‌بی خانم، بازار سیاب، مجموعه ریگستان، گور امیر و … این‌ها بناهایی است در این روز بازدید میکنیم و روز بسیار پری خواهد بود.

شب به میدان ریگستان باز می گردیم تا حال و هوای نوروز را در این مجموعه تاریخی تجربه کنیم.

تور نوروز در ازبکستان
تور نوروز در ازبکستان ، میدان ریگستان

روز سوم 1 فروردین  (21 مارچ) تا بخارای شریف:

صبح با اتوبوس سمرقند را به سمت بخارا ترک میکنیم. حدود 5 ساعت مسافت بین سمرقند تا بخارا است. غروب فرصت کوتاهی داریم برای یک گشت و گذار نوروزی در بخارا و اگر زمان اجازه داد به آرامگاه خواجه بهاالدین نقشبند خواهیم رفت.

روز چهارم 2 فروردین (22 مارچ) گردش در بخارای شریف:

بعد از صبحانه به بازدید آرامگاه امیراسماعیل سامانی و چشمه ایوب و ارگ حکومتی و محله لب حوض میرویم. ناهار، آش پلو بخارایی میخوریم و بعد از ناهار از مجموعه پای کلان، مدرسه میر عرب و تاقی های بازار دیدن میکنیم و شب، شام در بخارا خواهیم بود.

روز پنجم 3 فروردین (23 مارچ): سفر از بخارا به خیوه:

بعد از صبحانه با اتوبوس به سمت خوارزم و خیوه از مسیر بیابان قره قوم حرکت میکنیم. درمیانه راه از رود آمودریای کهن (جیحون) دیدن میکنیم و بعد از ظهر به خیوه میرسیم. غروب هر که خسته راه نبود فرصتی دارد تا در این شهر خان نشین قدیمی و بر بالای باروهایش گردش کند.

روز ششم 4 فروردین  (24 مارچ )  گشت و گذار در خیوه و پرواز به تاشکند:

امروز گشت شهر تاریخی خیوه را خواهیم داشت.  از محوطه ایچان کالا (ایشان قلعه) مدرسه محمد امین خان، کلتا منار، ارگ کهنه، مسجد جامع، آرامگاه پوریای ولی و دیدنی های دیگر این شهر کهن بازدید میکنیم. تا غروب در شهر خواهیم بود و بعد به سمت اورگنج حرکت میکنیم تا با هواپیمای ساعت 20:05 به سمت تاشکند حرکت کنیم. ساعت 21:25 در تاشکند خواهیم بود و سعی میکنیم زودتر به هتل برسیم تا بتوانیم استراحت کنیم.

روز هفتم  5 فروردین (25 مارچ)  گشت چاچ باستان:

امروز بعد از صبحانه به گشت شهری تاشکند این شهر مدرن با خیابان های عریض و زیبا میرویم. از چهارسوبازار، تاشکند سیتی و ایستگاه‌های متروی این شهر بازدید میکنیم و اگر فرصت داشتیم به مقبره یونس خان جغتایی هم سری میزنیم.

روز هشتم : پرواز از تاشکند به تهران

 صبح آزادی عمل بیشتری داریم ساعت 11 هتل را ترک میکنیم به مقصد فرودگاه تا به ایران برگردیم. ساعت پرواز 15:00 خواهد بود ما باید حدود ساعت 12:00 در فرودگاه باشیم.

این سفر بر اساس مکان هایی که در پادکست چاپارکست معرفی شده برگزار میشود لذا پیشنهاد میکنیم این پادکست را دنبال کنید تا بهره بیشتری از سفر ببرید. و اگر علاقمند بودید بولتن سفر را از اینجا دانلود کنید تا عکسها، برنامه سفر و … مشاهده کنید.

تور نوروز در ازبکستان
تور نوروز در ازبکستان

اطلاعات تکمیلی سفر

  • تهیه بلیط (رفت و برگشت به ازبکستان) را می‌توانید به همکاران ما بسپارید و یا شخصاً نسبت به تهیه بلیط اقدام فرمایید. با نزدیک شدن به‌ تاریخ حرکت، امکان افزایش قیمت بلیط توسط شرکت هواپیمایی وجود دارد؛ لذا پیشنهاد می‌کنیم بهترین زمان خرید بلیط هواپیما را انتخاب کرده و در صورت قطعی بودن سفر خود، هرچه سریع‌تر نسبت به تهیه بلیط اقدام نمایید.

مدارک مورد نیاز برای تهیه بلیط؛ ارسال تصویر اسکن کارت ملی و پاسپورت

  • هزینه اقامت در اتاق‌های دو نفره (تویین یا دبل) محاسبه شده. اگر نیاز به اتاق یک نفره دارید، هزینه اقامت 400 دلار افزایش خواهد یافت.
  • تخت سوم در هتل‌های رزرو شده از نوع سفری با کاناپه تاشو بوده که موقتاً در اتاق دو تخته گذاشته می‌شود.
  • مسئولیت کنترل اعتبار گذرنامه (حداقل 7 ماه) و مسائل مربوط به ممنوع‌الخروج بودن به‌عهده مسافرین محترم است.
  • تست PCR در صورت لزوم و عوارض خروج بر عهده همسفران عزیز می باشد. (در حال حاضر برای ورود به کشور ازبکستان نیاز به هیچ گونه تست PCR نیست) 3 دوز کارت واکسن برای این سفر الزامی است.
  • هزینه اخذ ویزای ازبکستان حدودا 50 دلار است و مدت زمان بررسی و صدور ویزای ازبکستان 7 روز کاری است (الکترونیکی یا حضوری) برای دریافت ویزا میتوانید از مشاورین معتمد سفرنویس راهنمایی بگیرید و یا اخذ ویزای ازبکستان را به ما بسپارید.

مدراک مورد نیاز برای ویزا؛ اصل پاسپورت با حداقل 7 ماه اعتبار و امضاء دار، یک قطعه عکس 3 در 4 جدید با زمینه رنگی سفید که مربوط که کمتر از یک سال پیش باشد و کپی کارت ملی

  • پرداخت هزینه هرگونه نوشیدنی (به جز آب) بر عهده همسفران است.
  • وعده های نهار و شام به عهده همسفران است. (پیش بینی ما حدود 60 دلار در کل سفر است)

تور نوروز در ازبکستان
تور نوروز در ازبکستان

سفرنویس امیدوار است نوروز را در کنار شما باشد، لطفا درصورت قطعیت حضور در برنامه و آگاهی و قبولِ شرایط انصراف از تور و مرامنامه سفرنویس فرم زیر را تکمیل فرمایید تا مقدمات سفر مهیا گردد.

فرم ثبت نام تور نوروز در ازبکستان

  • اطلاعات همراهان به صورت کامل تکمیل گردد، در صورت نقص، ثبت نام مردود و جای شما به افراد دیگر داده خواهد شد. برای ورود اطلاعات همراهان بیشتر بر روی علامت + کلیک نمایید
    نام و نام خانوادگیشماره همراهکد ملی 

021-96021536☎️ (ساعت پاسخگویی تلفن 7 صبح الی 15)

اینجا را با دوستان خود به اشتراک بزارید

همسفران

با ما همسفر باشید

XHTML: امکان استفاده از این کدها وجود دارد: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>