تورهای سفرنویس

tour-image

عضویت در سفرنویس

register-image
register-image

سرقت کاشی! این بار روزنامه شفق سرخ

سرقت کاشی های بناهای تاریخی در تهران کماکان ادامه دارد و این بار سارقان کاشی های سردر روزنامه شفق سرخ را ربودند، روزنامه شفق سرخ که مدیریت آن به عهده علی دشتی بود.

کاشی های سردر روزنامه شفق سرخ قبل از سرقت
کاشی های سردر روزنامه شفق سرخ قبل از سرقت
شفق سرخ
شفق سرخ

روزنامه شفق سرخ با مدیریت علی دشتی و در قالبی انتقادی، سیاسی، ادبی و اجتماعی منتشر می شد در این روزنامه بزرگانی چون غلامرضا رشید یاسمی، سعید نفیسی و نصرالله فلسفی، رضا هنری، مجتبی طباطبایی، محمود عرفان، بدیع‌الزمان فروزانفر، لطفعلی صورتگر، یحیی ریحان، محمد مسعود، میرزاده عشقی و … قلم می زدند. فرج‌الله بهرامی، رئیس کابینه وزارت جنگ و منشی رضاخان نیز به صورت مخفیانه و با نام مستعار ف. برزگر در شفق سرخ می‌نوشت.

کاشی های سردر روزنامه شفق سرخ بعد از سرقت
کاشی های سردر روزنامه شفق سرخ بعد از سرقت

ساختمان چاپخانه روزنامه شفق در ابتدای امر در این ساختمان، در جنوب غربی چهارراه سرچشمه و کوی برازجان قرار داشت که بعدها به چاپخانه شرق درکوی باربد لاله زار منتقل شد.

علی دشتی سردبیر روزنامه شفق سرخ از لباس روحانیت تا لباس حج در کنار محمدرضا پهلوی
علی دشتی سردبیر روزنامه شفق سرخ از لباس روحانیت تا لباس حج در کنار محمدرضا پهلوی

نکته) خانه محفلی علی دشتی که در خیابن تیغستان قرار داشت و وی تا روزهای آخر عمر محفل های خصوصی اش را در آن برگزار می کرد در سالهای گذشته برای ساخت اتوبان صدر، کلا تخریب شد.
این روزها کاشی های تهران در برابر دیدگان ما حذف می شوند و همه کسانی که باید در عرصه آموزش، فرهنگ سازی و مبارزه با جرم کاری می کردند، زیر لحاف کرباسی سوء مدیریتشان خود را به خواب زده اند، اما چه بخواهند و چه نخواهند، بخشی از مشکل اند و در آینده ای نزدیک باید پاسخگو باشند.
ته نویس) اخبار و اتفاقاتی ناگواری در جنوب چهارراه سرچشمه تهران با نام پروژه برازجان در حال شکل گیری است، امیدمان به آینده است.

1445443445_telegram کانال خبری تارنمای سفرنویس
کانال اعلام تورهای سفرنویس

اینجا را با دوستان خود به اشتراک بزارید

همسفران

با ما همسفر باشید

XHTML: امکان استفاده از این کدها وجود دارد: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>