تورهای سفرنویس

tour-image

عضویت در سفرنویس

register-image
register-image

سرقت کاشی های تاریخی این بار خانه مصباح

سرقت کاشی و تزئینات عمارت های تاریخی شهر تهران ادامه دارد و در جدیدترین سرقت، کاشی های خانه تاریخی واقع شده در کوچه شهید مصباح سرقت شد.

سرقت کاشی خانه واقع در کوچه مصباح
سرقت کاشی خانه واقع در کوچه مصباح

نیمی از این کاشی در سال های گذشته ناپدید شده بود که به تازگی بخش سمت راست که در بالای سردر عمارت باقی مانده بود نیز سرقت شد.

بخشی از کاشی خانه مصباح
بخشی از کاشی خانه مصباح

بر روی این کاشی حدیث معروف سلسله‌الذهب؛ ولایة علی بن ابی طالب حصنی فمن دخل حصنی امن من عذابی نقش بسته بود، روایت حدیث قدسی است که امام رضا (ع) به نقل از پدرانش از امام علی (ع) و آن حضرت از رسول خدا (ص) و ایشان با این سند «از جبرئیل از میکائیل از اسرافیل از لوح از قلم» از خداوند عز وجل نقل کرده اند، روایتی مشهور که حتی آن را بر سر در خانه ها و نگین انگشترها می نویسند.
*نکته جالب این سرقت این است که این بار سارقین حتی به پلاک کاشی شماره 27 و 29 هم رحم نکرده اند و این پلاک ها را هم از جا کنده و سرقت کرده اند.
این روزها کاشی های تهران در برابر دیدگان ما حذف می شوند و همه کسانی که باید در عرصه آموزش، فرهنگ سازی و مبارزه با جرم کاری می کردند، زیر لحاف کرباسی سوء مدیریتشان خود را به خواب زده اند، اما چه بخواهند و چه نخواهند، بخشی از مشکل اند و در آینده ای نزدیک باید پاسخگو باشند.

1445443445_telegram کانال خبری تارنمای سفرنویس
کانال اعلام تورهای سفرنویس

اینجا را با دوستان خود به اشتراک بزارید

همسفران

با ما همسفر باشید

XHTML: امکان استفاده از این کدها وجود دارد: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>