تورهای سفرنویس

tour-image

عضویت در سفرنویس

register-image
register-image

پخش مستند گراند هتل قزوین

فیلم مستند گراند هتل قزوین که به کارگردانی ابوالفضل سروش مهر شاخته شده است، امشب در شبکه مستند نمایش داده خواهد شد.

پخش مستند گراند هتل قزوین
پخش مستند گراند هتل قزوین

زمان پخش؛ ساعت 19 روز یکشنبه 95/9/21
شبکه مستند
فیلم گراند هتل باهدف معرفی این اثر به‌عنوان اثری تاریخی در قزوین و همچنین نخستین نمونه‌های هتل به شیوه مدرن و اروپایی در سیمای مرکز قزوین تهیه و تولید می‌شود. گراند هتل قزوین به‌واسطه‌ی پیشینه‌ی تاریخی‌اش شاهد تحولات عظیم و مؤثری بوده است، گراند هتل اتاق فکر کودتای سیاه بوده است که انگلیسی‌ها در ایران به راه انداختند و ملاقات نهایی میان رضاخان و آیرونساید انگلیسی برای اجرای کودتا در ۲۳ دی‌ماه ۱۲۹۹ در گراند هتل قزوین برگزار شد. این هتل تا مهروموم‌های پایانی دوران پهلوی دوم در قزوین فعال بود که بعد از آن به دلیل فرسودگی متروکه شد.
در تولید فیلم مستند گراند هتل سعی شده است که روند ساخت فیلم در قالب یک فیلم بلند، روایتی درخور و زنده از تاریخ این هتل و جذابیت‌ها و ماجراهای شکل‌گرفته در اطراف تاریخ زیست این هتل به مخاطب ارائه شود.

گراند هتل قزوین در سال 1312
گراند هتل قزوین در سال 1312

برای رسیدن به این منظور گروه سازنده سعی کرده است از حضور کارشناسانی درخور، در کنار همسایگان گراند هتل بهره ببرد و همین چنین تلاش شده است با استفاده از موارد آرشیوی به‌جامانده از دوره‌های مختلف تاریخی اعم از فیلم، عکس، اسناد، سفرنامه‌ها، خاطرات مکتوب و نقل‌قول‌های مستند، تصویری جذاب از تاریخ این هتل ارائه شود.
گراند هتل به عنوان یکی از اولین هتل های مشهور ایران در زمان اواخر دوره قاجاریه توسط ارباب برزو توسط ارباب برزوی شاپور پارسی که بعدها به مهر شاهی تغییر نام داد بنا شد.
هدف از ساخت این مستند آگاهی مخاطب امروزی پیرامون بخشی از گذشته تاریخی این شهر و پیام آن بازشناسی هویت ایرانی – اسلامی ما در گذشته بوده؛ که در راهگشایی برای آیندگان موثر خواهد بود.
سال تولید: 1395
زمان؛ 60 دقیقه

عوامل تولید:
تهیه کننده: ابوالفضل سروش مهر
کارگردان: ابوالفضل سروش مهر
نویسندگان: ابوالفضل سروش مهر – مهدی چیت سازها
تصویربردار: حبیب هاشمی
صدابردار: ایمان حسینی
راویان: هادی مجتبوی – فرشید قلی پور
مدیر تولید: فرشید قلی پور

1445443445_telegram کانال خبری تارنمای سفرنویس
کانال اعلام تورهای سفرنویس

اینجا را با دوستان خود به اشتراک بزارید

همسفران

با ما همسفر باشید

XHTML: امکان استفاده از این کدها وجود دارد: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>